Akabe Tinamoe

Akabe staat voor ‘Anders KAn BEst’ en maakt deel uit van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Van de 600 scoutsgroepen in Vlaanderen zijn er 20 met een Akabe-werking en 25 zelfstandige Akabe-groepen. Akabe Tinamoe is één van deze zelfstandige Akabe-groepen. Op dit moment zijn we met zo’n 30-tal leden, verdeeld per leeftijd over 3 takken.

Het logo van onze Akabe-groep is de Tinamoe. De Tinamoe is een vogel met een beperking. Het is een vogel met een klein hart en kleine longen waardoor hij snel moe is. Hij kan moeilijk sturen waardoor hij al eens gewond raakt bij zijn landing. Ondanks deze beperkingen slaagt hij er toch in zich goed te redden in het leven.

Voor wie?

Alle kinderen en jongeren tussen de 6 en 23 jaar met of zonder een beperking.

Waar?

Onze activiteiten gaan door aan de scoutslokalen in Nijlen. Die bevinden zich op de Broechemsesteenweg 217, achter de Sint-Paulus kerk. We delen deze lokalen met de scoutsgroep Sparlekijn.

Wanneer?

Om de twee weken op zaterdag vinden onze activiteiten plaats. Dit is voor de leden van 14u tot 17u. Leiding is natuurlijk altijd vroeger aanwezig en kan al wel eens blijven plakken ;)  We gaan ook één keer per jaar op weekend en in de zomervakantie op kamp.
Meer informatie over onze activiteiten vind je in onze 'wete gEI het al?!'.